2010. március 18., csütörtök

Olivier Blanchard Basics Of Social Media Roi

A social media költségei és megtérülése.
Hozzá egy cikk ajánló: http://mashable.com/2009/10/27/social-media-roi/

2010. március 2., kedd

Honey Bees



Haagen Dazs HONEY BEE kampány elnyerte a GOOD WORKS EFFIE díjat tavaly. Nem véletlenül.
Szeretném ha a következő ZUANGO projekttel nevezhetnék erre a díjra.

2010. március 1., hétfő

Microsponsorship

"Industry experts say that this approach has its benefits: engaging with consumers in social media, boosting small charities that can't compete with marketing juggernauts such as Susan G. Komen for the Cure, and free market research that results in more effective advertising campaigns.
...
More involved consumers

"We're definitely seeing a trend with consumers being passionate about giving back and helping others," Quaker Chief Marketing Officer Kirsten Lynch said, noting that the struggling economy only adds fuel to this fire. "Even with children, it rises to the top of the list of things they're passionate about." According to the company, U.S. consumers are 31% more involved in philanthropic causes and volunteerism than they were a year ago. ...
Will be there some cynics out there? Maybe. But there's a groundswell right now to do good things."

...
Tellingly, 79% of consumers say they would be likely to switch from one brand to another (when price and quality are about equal) if the other brand is associated with a good cause. That's up from 66% in 1993, according to Cone. "


Source and more

2010. február 18., csütörtök

WIRED magazine on iPad



Rich experience, exciting change in publishing, brands &readers link better through multidimentional interaction! Cool stuff.

2010. február 9., kedd

Social Media Wikipedia

A social media használatával kapcsolatban az a fantasztikus, hogy nincs két egyforma mechanizmus, két egyforma eset. Tanuljunk egymástól, íme egy remek, bővíthető WIKI forrás:
http://wiki.beingpeterkim.com/

2010. február 2., kedd

zuango






szép, de nem tökéletes adat vizualizáció az online footprint alapján

DoGood HQ

Az értelmes, jó célt szolgáló kommunikáció ügye nálam vágy szinten jelenik meg. És dolgozom azon, hogy ilyen kampányok / programok szülessenek.
A DoGood Headquarters nem csak vágyakozik. Egy fifikás eszközzel gyakorlatilag háborút indít az ügy érdekében. (Segítve a magamfajták munkáját:)) Fejlesztettek egy alkalmazást, ami kiszűri az értelmetlen hirdetéseket és blokkolja őket böngészés közben. Csak azok a hirdetések maradnak meg a böngésződben, amik jó célt szolgálnak! A honlap állítása szerint a bevételeik 50%-át jótékonysági célokra fordítják.

IKEA loves Facebook




smart enough, do I need to comment?...

via Tom Hagen