2010. január 18., hétfő

HELP dohányzásról leszoktató EU kampány

Az EU dohányzásról leszoktató kampánya mechanizmusát és üzenetét tekintve is jónak mondható.
Érdekes és fenntartható.




A leszokni vágyóknak e-coach segít nap, mint nap regisztráció után a projekt oldalán.
Ugyanitt bárki küldhet tippet (filmet) a leszokásra vonatkozóan. Ezek érdekes tartalommal folyamatosan frissítik az oldalt.



A leszokásban további inspirációt nyújt az a kiválasztott 10 európai önkéntes, akinek 28 napos leszokását napról napra nyomonkövethetjük.



A Helpers sorozat egy animációs rajzfilm sorozat az MTV-vel együttműködésben, aminek témájához szintén várják a látogatók ötleteit. Ez a sorozat a téma aktualitását a kampányidőszak elmúltával is fenntartja.



Az egyetlen dolog, amit másképp csinálnék, a videók megoszthatósága. A facebook és a Youtube szervesebb integrálásával a kontaktusszám tovább növelhető. De összességében egy szuper kampányról beszélhetünk. Az eredmények is magukért beszélnek:

A HELP FŐ SZÁMADATAINAK ÁTTEKINTÉSE


A kampány 4 évét követően az eredmények lenyűgözőek:
az európai emberek 32%-a (a fiatalok 59%-a) látta a kampányt
az európaiak 75%-ának és a 25 év alatti célcsoport 82%-ának tetszett a Help kampány
7 millió internetes felhasználója volt a www.help-eu.com honlapnak
több mint 1100 nemzeti eseményt tartottak Európa-szerte
340 000 európai mérte meg a dohányzással összefüggő szén-monoxid-szintjét
több mint 6800 cikk és beszámoló jelent meg a médiákban


Linkek:
http://help-eu.com/
http://hu.hu.help-eu.com/
http://en.helpers-eu.com/
http://www.mtv-smokescreen.com/home.aspx

The Pepsi refresh project



Hogy ne csak a Coca-Cola kapjon figyelmet, nézzük 2010-ben a Pepsi mivel kápráztatja el az aktív internetezőket. Az ötlet ZUANGO szíve szerint való.
Íme a Pepsi Refresh Project lényege:
A Pepsi a világmegváltó ötletek szponzoraként havonta pénzt ad azoknak a beküldött ötleteknek a megvalósítására, amikre a legtöbben szavaznak alábbi témákban: egészség, művészet, élelmiszer és szállás, bolygónk, oktatás, lakókörnyezet.
http://www.refresheverything.com/
Toolkit
Facebook Oh Africa&Grammy

Nekem a brand jelenlétének mértéke elvesz a projekt eleganciájából, de nem csorbít értékén.

2010. január 7., csütörtök

Expedition 206 by Coca Cola



A Coca-Cola innovatív kommunikációjáról elhíresült brand. Online voltak, amikor más nem, a Coca-Cola beach house-t elindították, amikor előre nem lehetett tudni menni fog-e. Zenével, új technológiákkal igyekeztek megfogni a fiatalokat és a USED-dal együttműködve a budapesti trendi réteg véleményvezéreit is kíváncsivá tették. És íme az új projektjük, ahol az érték mentén történő, a közösségre építő kommunikációval hódítanak, amikor sok márka még vonakodik az újtól.
A legnagyobb szerencse, hogy az új, értékalapú kommunikációs mechanizmust úgy tudják használni, hogy nem tévesztik szem elől a lényeget. Adnak egy állítást, ami értéket képvisel. Platformot biztosítanak az embereknek, hogy az értékhez aktívan kapcsolódjanak. Ha a Cola elkezdi, jön majd a többi márka a siker nyomában. Éljenek az úttörők!

Összefoglalva a Coca-Cola boldogság projekt:
Spanyolországból indult el a Coca-Cola három Boldogság Nagykövetének világkörüli útja, a Expedíció206, amelynek célja, hogy az érintett országokban a pozitív életérzést, az életörömöt közvetítsék. Ennek megszemélyesítésére három fiatalt választottak ki egy szavazáson, akik a Boldogság Nagyköveteként járják be azt a 206 országot, ahol a Coca-Cola jelen van.
(forrás: Kreatív)

http://www.expedition206.com/
facebook.com/cocacola
youtube.com/expedition206
twitter.com/x206
flickr.com/expedition206

2010. január 6., szerda

Te hogyan élvezel?

Nem, ez nem egy szexblog:)
Sokáig vártuk, úgy tűnik lassan megérti mindenki, hogy a tartalom az úr! Nem elég, ha egy márka a saját márkaértéke mentén kommunikál! Okosan kapcsolódni a márkával egy témához, ami igazán figyelemreméltó, ez a tuti recept: Content is king! Íme a Durex bevállalós reklámfilmje, ami végre nem a biztonságra épít, nem paráztat az AIDS-sel. Elrugaszkodva ezektől a szexről beszél képek nélkül. Hanggal:)

2010. január 4., hétfő

Online Communities: what works, and what doesn't

Check out this SlideShare Presentation:

zuango 7 pontja

2001-ben kezdtem marketing kommunikációs pályafutásomat. Azóta megjártam minden lehetséges oldalról a szakmát. Láttam és a saját bőrömön érzékeltem a rendszert, amiben működik ügyfél, ügynökség, média. Belekostoltam a vizionárius non-profit szféra igazságharcosainak világába is, értelmet keresve, amit a fogyasztói társadalmat kiszolgáló marketing-gépezetben nem találtam. Évek óta próbálok rájönni, vajon miért érzem magam mindig kellemetlenül, amikor válaszolnom kell a kérdésre: "Te mivel foglalkozol?" És még inkább arra keresem a választ, hogy mi tart mégis ebben a szakmában. 2009 fontos év volt számomra. Körvonalazódott bennem, hogy mi a problémám és mi az én válaszom erre az ellenérzésre. Nem, nem a szakma elhagyása.

Célom a szakma reformációján világszerte dolgozók köréhez kapcsolódva megtalálni a saját hangomat. Hogyan? Semmiképp nem saját ügynökség alapításával ebben a rendszerben. Mert a probléma a rendszerben gyökerezik. A fogyasztói társadalom nyerészkedőinek jelenlegi motivációjában. A fogyasztók tudatosságának hiányában. Abban, hogy a mennyiség győzedelmeskedik a minőség felett. A megoldás pedig nem jöhet abból a rendszerből, amiben a hiba született.

Kiakasztom hát a pontjaimat a rendszer ajtajára, mint Kálvin az ő 12 pontját.
Ezeket vedd figyelmebe, mielőtt kommunikálni kezdesz!

1. Ne nézd hülyének és ne terheld túl azt, akire építesz! Segítsd a helyes döntésben!
2. Tiszteld az embert!(People, not product.)
3. Minél többet adsz, annál többet kapsz!
4. Ne mutatkozz többnek, mint amennyi vagy! (Fail faster, succeed sooner!)
5. Ki sokat markol, keveset fog! Tűzz ki reális célokat! (Creativity, not productivity.)
6. Teremts valódi értéket! (Outcomes, not income.)
7. Ismerd fel a közösségek erejét! (Connections, not transactions.)