Ma kaptam Londonból ezt az érdekes kis cikket, ami végképp megerősített abban, hogy a hitem, miszerint a jövő sikeres brandjeinek legjobb, ha ügyek mentén kommunikálnak, és amiért fél éve még naív álmodozónak tartottak, a világ egy haladóbb gondolkodású szegletében már követendő irány!
Régóta gondolkodom azon, hogyan tudnám szavakba önteni mi az, amitől egy kommunikációs stratégiát igazán jónak tartok (amellett, hogy itt a blogban bemutatom ezeket) . Először ezek a szavak jutottak eszembe: hitelesség, értelem, hit, ügy, organikus kommunikáció, cause marketing, branded causes.
Próbáltam őket rendszerbe helyezni, körbejárni a kor szellemét vizsgálva, és az ember zsigeri igényeit valami értelmesebb, őszintébb, valami hitelesebb kommunikáció iránt. Összeállt. Összeállt a fejemben egy olyan mechanizmus, ami sikerre vihet egy brandet az új, érettebb, tudatosabban gondolkodó emberek szemében.
A lényege ennyi: mi emberek rengeteget tudunk adni egymásnak. És rengeteget tudunk tanulni egymástól. Az a brand tud sikeresen kommunikálni, aki felismeri ezt, és beszáll a pozitív flow-ba. Az a brand, aki képes adni. Mit? Értéket. Hogyan? Úgy, hogy támogatja azokat, akiknek van mit adniuk. Ügyek éllovasait, vagy a brand maga hív életre valamilyen hasznos ügyet. És a brand mecénásként vesz részt. Pénzzel, kommunikációval, szakértelemmel.
Az elméletet a Cannes Lion 2009-es győztes kreatív kampányainak elemzése is alátámasztja.6 olyan eszközt sorolnak fel, amiket a győztes kampányok használtak:
1. Válassz ki, vagy hozz létre egy ügyet. Harcolj érte, segítsd az ügyet minél szélesebb rétegekhez eljuttatni.
2. Szabotálj - vagyis felejtsd el a klasszikus márkaértékekre, médiára vagy termékre épülő logikusnak tűnő folyamatokat, és építs valami teljesen újra.
3. Hozz létre egy új "terméket", azaz teremts egy új projektet, és ezt promótáld, hogy az a márkádat kommunikálja.
4. Az ÜGYben képviselt problémát használd kreatívan! Az üggyel egyidejűleg adj megoldást is a problémára!
5. Teremts új kihívást! Motiváld, aktivizáld és inspiráld az ügyhöz csatlakozni vágyókat!
6. Média "happening". A statikus médiumokat használd úgy, mint egy élő eseménynek teret adó helyet.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése