2009. október 1., csütörtök

Facebook


Az a szemlélet, ami leveszi a márkákat a magas lóról és hiteles, következetes és legfőképpen hosszútávú kommunikációra készteti majd, már fizikailag is tetten érhető a Google termékeinek térhódításával. Hasonlóképpen a Facebook esetében. Itt ugyanis a márka valóban megszemélyesítve kommunikál. Folyamatosan. Él. Létezik, hírt ad magáról. És ez addig működik így, amíg ez a folyamat tart. Az a márka, ami Facebookon van de nem ad folyamatosan hírt magáról, vagy ezt nem a közösség szellemében teszi, olyan, mintha ott sem lenne.

Ajánlom a Trevor Johnson, a Facebook európai stratégiai vezetőjével készült interjút:

A Facebook – a nagyrészt kis- és középvállalkozásokat célzó
Google-lal szemben – valóban a nagyobb márkákra összpontosít, ahogy kívülről
tűnik?

Két alappillérünk van: a 100 vezető amerikai márkából 80 jelen van a
Facebookon, Nagy-Britanniában a 100-ból azt hiszem, körülbelül 60. Szóval a nagy márkák már fent vannak, azon dolgozunk, hogy minél többet használják is az oldalt. Az önkiszolgáló rendszerünk ezzel szemben a kis- és középvállalkozásoknak szól, akik saját maguknak foglalhatnak hirdetéseket. Mindkét végét elérjük a spektrumnak: oldalak, alkalmazások, engagement hirdetések a nagy márkáknak, és klasszikus bannerek a kisebb cégeknek. Az egész piacot lefedjük, a cél az, hogy ismertté tegyük ezeket a felületeket, aztán a különböző márkák reklámtevékenységének és marketingjének alapvető részévé váljon a Facebook.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése