2011. január 23., vasárnap

Integráció



Vajon lehet-e az itthon megszokott kommunikáció tervezéssel valódi integrált kampányt csinálni? Nem hinném. Itt egy jó példa arra, hogyan kell jól csinálni. A Nike "men vs women" challenge kampány filmje 100%-ban a kihívást kommunikálja.

A magyar reklám-valóságban szerintem ez úgy menne, hogy ragaszkodunk a TV-hez, ami továbbra is tolja a márkát, és esetleg egy tag-onnal hozzátesszük a promóciót, hogy most hajrá fiúk a lányok ellen. (Tehát első hiba, hogy promóciós fiókba kerül egy 21. századian csomagolt márkaüzenet.) Erre a projektre persze aztán csak a budget elenyésző része maradna, ami miatt nem is tud önmagában igazán jó számokat produkálni. Ezért aztán a következő kampányban inkább az ismertségnövelő ATL elemekre allokál a márka és még kevesebbet költ az "egyéb" kategóriára (szégyenszemre idekerül az eddig még promócióként szereplő tétel). A spirál lefelé gyűrűzik, hiszen az egyébre költött pénz innentől nem integráns a kommunikáció egészével, és mivel arányaiban nem kap elég támogatást, a ráfordított pénz tényleg a kukában landol.

És, hogy tovább súlyosbítsam a képet, eljött a "kéne egy facebook oldal" ideje. Kérdem én, hogyan kezdjen valós, hiteles párbeszédbe egy olyan brand, aki az "egyéb" költségvetéséből próbálkozik hitelesen képviselt mondanivaló nélkül?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése