2009. augusztus 28., péntek

Brand coaching

Mert mindenkinek kell egy jó edző...

Egy márka felépítésekor arra vállalkozunk, hogy megálmodunk, felépítünk, és sikerre viszünk egy új „személyiséget”. Egy új jelenségnek adunk teret a világban. Új jövevénynek kell helyet szorítanunk egy zsúfolt világban. Egy olyan új jelenségnek, aminek sikere vagy bukása rajtunk áll. Teremtünk, és ez nem kis feladat.

Nem kisebb a feladat, mint egy szülőé, egy tanáré, az edzőé, vagy éppen egy hadvezéré. Különösen, ha a saját gyerekünkről van szó. A saját márkánkról, saját két kezi vagy szellemi termékünkről, pénzzé tett szolgálatunkról.

A marketing nem varázslat. A marketing termékünk piaci lehetőségeinek meghatározása, és annak életének tudatos formálása, hogy az piacot találjon. Életképes, sikeres legyen. Sokszor érezhetjük úgy, hogy nincs szükség varázslatra. Nem kell az üzletünknek marketing, a jó termék piacot talál anélkül is.

Igen, lehet így is. Vannak pozitív példák arra, hogy valaki kis vállalkozását olyan realitásérzékkel és tisztánlátással építi fel, hogy nincs szükség kozmetikára, útkeresésre.

Ha a célok, az irányok, az utak tiszták és van affinitása a vállalkozónak, vannak jó ötletei és nem utolsó sorban marad energiája arra, hogy márkája sikeres legyen kevés marketinggel (ösztönös marketingfogásokkal) Jellemzően ilyen szerencsés helyzetben a márka fenntartható fejlődésére jók az esélyek, de itt sem hátrány a tudatosság, a stratégia, a jövő tervezése.

Az autodidakta marketingérzékkel bíró vállalkozók kevesen vannak. És előbb utóbb annak is, aki bír a szükséges szakértelemmel és megérzésekkel, elfogy a napjában a szabad órák száma. És bizony segítségre, szakemberekre van szüksége. Ezen a területen is. Ráadásul a valóságban nem minden vállalkozás indul tisztán, egyértelműen definiálható célokkal. Na és a piac változásával, a versenytársakkal is lépést kell tartani, vagy éppen új piacok felé próbálunk nyitni, amihez megint segítségre van szükségünk.

Ez a brand coach feladata. Feltenni a jó kérdéseket, megmutatni a helyes irányokat.

Segít, hogy:

  • ismerd meg magad és járd a saját utad
  • ismerd meg a piacodat
  • értsd meg mi szólítja meg azokat, akikhez szólni kívánsz
  • meghatározd a célokat
  • megfogalmazd mi jelenti számodra a sikert
  • legyenek új ötleteid, inspirál
  • törekedj fenntartható irányokat meghatározni
  • ismerd meg a célod eléréséhez vezető lehetséges utakat, eszközöket
  • ismerd meg a saját eszközrendszeredben rejlő lehetőségeket
  • lásd meg saját korlátaidat
  • hagyd, hogy segítsenek
  • tanuljunk az eredményből

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése