2009. augusztus 27., csütörtök

Ha hozzánk beszélsz, a mi nyelvünkön beszélj!

"Talk to us where we want, when we want and about stuff we want. And guess what, we'll talk back!"


A Redwood honlapján találtam egy nagyon okos kis videót.
(itt nézhető meg (legalsó vidóra gondolok): http://www.redwoodgroup.net/about_us.html)

Arról beszél, miért fontos releváns tartalmat adni annak, akit a termékünkkel, a márkánkkal szeretnénk megszólítani. Releváns tartalmat. Tartalmat. Azt, ami érdekli, aminek megtalálásával adott esetben időt töltene el. Úgy, ahogy azt szórakoztatónak és hitelesnek találja. És mindezt folyamatosan. A hitelesség mellett az a tapasztalatom, hogy az is számít, hogy az üzenet hordozójának legyen valós személyisége. Legyen mögötte valaki, akiről beszélni tudnak. A márkának legyen személyisége. Olyan márkát tudunk elfogadni, ami így vagy út megszólít, amire felnézünk, ami a barátunk lesz, vagy éppen aminek vissza tudunk beszélni.

A jelenlegi reklámpiacon van egy hiányzó láncszem. Nem a szakértelem hiányzik elsősorban, a probléma strukturális.
A marketing kommunikáció kampányokban gondolkodik, rövidtávú és egyirányú. A klasszikus ügynökségi modell erre van berendezkedve. Tömegtermelésre és futószalagra.

Ahogy az életünk más tarületein, (étkezés, megjelenés, testkultúra), a márkákkal kapcsolatban is új elvárásokkal élünk. Fogyasztásunk tudatosabb, a válság felhívta a figyelmünket a túlfogyasztás káros következményeire. Ételből biot keresünk, az őstermelők portékái újra felértékelődtek. Kávéból a fair trade, ruhából az organikus gyapjú, edzőtermek helyett pedig a jógastúdiókat keressük.

Ebben a felállásban már nem szólítanak meg, ha el is jutnak, nem érintenek meg a nagy márkák "önző", önfényező üzenetei. Új utakat kell keresni. A márkáknak be kell épülni, barátkozni, adni kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése