2009. november 4., szerda

Empathy


Seth Godin írja (leegyszerűsítve), hogy a hirdető sikerének egyik záloga, hogy segítsen levenni a döntés felelősségét az emberről.
A választás egyik legnehezebb pontja a döntés maga, leginkább azért, mert nehéz elszámolni magunk felé a döntésünk következményeivel.
Akkor is, ha csak egy fogkeféről, vagy egy mosóporról beszélünk. Már a döntés pillanatát gyűlölöm, amikor felesleges energiákat pazarolok egy számomra érdektelen témában, és még ennél is jobban bosszant, ha az elpazarolt időmben még rosszul is döntöttem.
Minél pontosabban érvel egy márka, minél hitelesebben megerősíti a döntésemet, minél inkább képes a titkon megfogalmazott kérdéseimre válaszolni, annál szívesebben választom.
Seth Godin továbbvitte ezt. A márkának nem csak a felelősséget célszerű levenni a vállamról rövid távon, hanem célszerű abba is energiát fektetnie, hogy megtanítson helyesen dönteni. Így nagy eséllyel hosszú távon is maradok a márka mellett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése