2009. szeptember 3., csütörtök

Social media



Egy újabb meggyőző kis video arról, hogy mennyire megváltozott az a környezet, amiben Ogilvy megírta nagykönyvét a reklámról. A video amerikai ugyan, de itthon is elérhető a lakosság jelentős része az iwiwen, a leglátogatottabb oldal itthon is a Youtube és a facebookon is napról napra több magyar felhasználó van jelen. Google-ben keresünk, sőt, a blogolunk is egyre többen. Lassan nem is kérdés, hogy a social network oldalak működnek-e valóban. A kérdés sokkal inkább az, hogyan érdemes ezeket használni.

A legfontosabb tanácsom: organikusan. Azt szoktam kérdezni magamtól, ha kiteszek magamról, a márkámról valamit a facebookra, szívesen adom-e mellé a nevem. Ha igen, akkor jó úton vagyok. Ha cikinek érzem, túl nyomulósnak, nem elég szellemesnek, vagy hiteltelennek, azaz ha az üzenetem "bullshit", akkor újra neki kell futni az egésznek.

A social media nem egyenlő az ingyen reklámmal. Különösen a márkáknak nem. Csak a pénzt nem a médiafelület tulajdonosának zsebébe kell tenni, hanem azoknak a content providereknek, akik olyan tartalmat hoznak létre és tartanak fenn a márkánk képviseletében, amit a social network oldalak közönsége, vagyis az EGYES EMBEREK szívesen olvasnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése