2009. december 14., hétfő

2010 trendek





A recesszió mind gazdaságilag, mind társadalmilag kijózanítóan hat, arra ösztönöz, hogy újra átgondoljuk az életünket, fogyasztási szokásainkat. Minél kiszolgáltatottabbá válunk a válságban, annál nagyobb az igényünk, hogy az életünk lehető legtöbb területét kontroll alatt tartsuk. Legyen szó a karrierünkről vagy az egészségünkről. Az egyszerűség és a múlt, az egykori biztonságot nyújtó közösségek romantikája felértékelődik, és a "humanizált" technológia (pl iPhone, Kindle etc.) tovább élénkíti a kommunikációt, az interakciót. Vagyis a hasonló érdeklődési körű csoportok nagyon könnyen egymásra találnak, kommunikálnak.

William Higham top trend előrejelző (a The Next Big Thing című "trend biblia" szerzője) kutatásai szerint 2010-ben az alábbi trendek határozzák majd meg a fejlett piacok fogyasztóinak viselkedését.

1.Waste Not Want Not : consumers will demand products that last
2. Re-booting : it’s about re-taking control, where life is more about caring not career, and consumption more about quality than quantity
3. Return to Romance / nostalgia
4. We Decade : a trend towards greater communality
5. Word of Mouse : making smarter consumption choices via consumer reviews
6. Walking Web
7. Shelf Death: from physical products to virtual ones
8. Self Health
9. Soft Technology : more human technology to meet women and older generation’s needs
10. Edited Choice : people will seek recommended shortlists of options that give them just enough choice but not too much

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése