2010. január 4., hétfő

zuango 7 pontja

2001-ben kezdtem marketing kommunikációs pályafutásomat. Azóta megjártam minden lehetséges oldalról a szakmát. Láttam és a saját bőrömön érzékeltem a rendszert, amiben működik ügyfél, ügynökség, média. Belekostoltam a vizionárius non-profit szféra igazságharcosainak világába is, értelmet keresve, amit a fogyasztói társadalmat kiszolgáló marketing-gépezetben nem találtam. Évek óta próbálok rájönni, vajon miért érzem magam mindig kellemetlenül, amikor válaszolnom kell a kérdésre: "Te mivel foglalkozol?" És még inkább arra keresem a választ, hogy mi tart mégis ebben a szakmában. 2009 fontos év volt számomra. Körvonalazódott bennem, hogy mi a problémám és mi az én válaszom erre az ellenérzésre. Nem, nem a szakma elhagyása.

Célom a szakma reformációján világszerte dolgozók köréhez kapcsolódva megtalálni a saját hangomat. Hogyan? Semmiképp nem saját ügynökség alapításával ebben a rendszerben. Mert a probléma a rendszerben gyökerezik. A fogyasztói társadalom nyerészkedőinek jelenlegi motivációjában. A fogyasztók tudatosságának hiányában. Abban, hogy a mennyiség győzedelmeskedik a minőség felett. A megoldás pedig nem jöhet abból a rendszerből, amiben a hiba született.

Kiakasztom hát a pontjaimat a rendszer ajtajára, mint Kálvin az ő 12 pontját.
Ezeket vedd figyelmebe, mielőtt kommunikálni kezdesz!

1. Ne nézd hülyének és ne terheld túl azt, akire építesz! Segítsd a helyes döntésben!
2. Tiszteld az embert!(People, not product.)
3. Minél többet adsz, annál többet kapsz!
4. Ne mutatkozz többnek, mint amennyi vagy! (Fail faster, succeed sooner!)
5. Ki sokat markol, keveset fog! Tűzz ki reális célokat! (Creativity, not productivity.)
6. Teremts valódi értéket! (Outcomes, not income.)
7. Ismerd fel a közösségek erejét! (Connections, not transactions.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése